مراحل درمان ارتودنسی متحرک در مطب

 پس از تکمیل  پرونده ارتودنسی بیمار توسط متخصص، قالبگیری از فک بالا و پایین با ماده خمیری مخصوص ( آلژینات )  صورت می گیرد و روابط فکی با موم مخصوص ثبت می شود.


                 

                                                                

 

  ازاین قالبها برای ساخت مدلهای گچی استفاده می شود که متخصص ارتودنسی از آنها برای بررسی و آنالیز روابط دندانی استفاده می کند.

                                   

 

در همان جلسه یا جلسه بعدی قالبگیری برای ساخت پلاک و یا دستگاه ارتودنسی صورت می گیرد.در بعضی پلاکهای مخصوص جلو آوردن فک پایین مومهای مخصوصی برای جلو اوردن فک پایین گرفته می شود.سپس قالبها وموم  برای ساخت پلاک و یا دستگاه ارتودنسی به لابراتوار ارتودنسی ارسال می گردد.

 

    

 

 

                                             

 

 

 

جلسه تحویل دستگاه

در این جلسه دستگاه ارتودنسی به بیمار تحویل داده شده و در صورت نیاز به اصلاحات و یا تغییر درآن، این کار توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. سپس نحوه استفاده ، گذاشتن و برداشتن پلاک و ساعات استفاده از آن به بیمار گفته می شود و چند روز بعد وقت ویزیت دیگری به بیمار داده می شود تا در صورت وجود مشکل ، این اشکالات برطرف گردد.

 

                                                 

    

جلسات ویزیت دوره ای

بر اساس نیازهای درمانی و مشکلات بیمار وقتهای ویزیت بعدی بیمار تعیین می گردد و بیمار برای تنظیم پلاک و یا دستگاه ارتودنسی بر اساس نیاز ( معمولا ماهی ۱ بار ) به مطب مراجعه خواهد نمود .

اطلاعات تماس

Copyright © 2017 Plusnet.ir Industries All Rights Reserved.