سازش با دستگاههای متحرک

 

- همانند تمام امور دیگر زندگی شما به کمی زمان برای تطابق و عادت به دستگاههای متحرک نیاز دارید. خوشبختانه و در کمال تعجب سیستم دهانی – فکی به سرعت و بطرز جالب توجهی حتی با دستگاههایی که ظاهر حجیمی دارند تطابق می یابد . با کمی تلاش و رعایت دستورات ذکر شده خواهید دید که  همانند دیگر افرادی که از این دستگاهها استفاده نموده اند و درمان آنها با موفقیت به اتمام رسیده است شما نیز می توانید به سرعت و ظرف مدت کوتاهی به زندگی با این وسایل که برای اصلاح مشکلات دندانی – فکی شما طراحی شده اند عادت نمایید.

 

- از آنجایی که این دستگاهها توسط بیمار گذاشته و برداشته می شوند نیاز به همکاری مناسب بیمار و استفاده طبق دستور جهت نیل به اهداف درمانی مطلوب دارند و در صورت عدم همکاری مناسب بیمار نتایج درمانی مناسب بدست نخواهد آمد.

 

- در صورتی که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشید و موفقیت و زیبایی صورت ، لبخند  و سلامت سیستم دهانی - فکی برایتان مهم باشد به حرف یا نظرات دیگران توجه نخواهید کرد و از استفاده از دستگاه حتی در جمع دوستان و یا در مدرسه بهیچ عنوان ناراحت نخواهید بود.

 

-نگهدارنده های متحرک ارتودنسی  از همان لحظه تحویل به شما تا مدت زمانی که متخصص به شما خواهد گفت  باید بصورت تمام وقت ( جز در موقع غذا خوردن و مسواک زدن )  در دهان شما باشند. درصورت عدم رعایت دستورات گفته شده امکان برگشت ناهنجاری ارتودنسی  ممکن است وجود داشته باشد.

 

 درمورد سایر دستگاههای متحرک  برای اینکه با دستگاههای متحرک عادت نمایید از این روش استفاده نمایید:

- در روز اول استفاده از دستگاه فقط ۲ تا ۳ ساعت از دستگاه استفاده نمایید.

-  در روزهای بعدی هر روز ۱ ساعت به این مدت زمان اضافه نمایید تا بعد از یک تا دوهفته  تمام مدت روز ( جز در موقع غذا خوردن و مسواک زدن ) از دستگاه استفاده کرده باشید.

- پس از این مدت مواقع خوابیدن را نیز باید به ساعات استفاده از دستگاه بیفزایید تا به مدت زمان استفاده مطلوب از دستگاه ارتودنسی ( مدت زمان توصیه شده توسط متخصص ارتودنسی ) برسید.

 

استفاده شبانه در بعضی دستگاههای متحرک که جهت اصلاح رشد فک بکار می روند ( مثل پلاکهای جلو آورنده فک و یا دستگاه هدگیر ) بسیار مهم است  ( حتی مهمتر از ساعات روز ) زیرا هورمونهای رشدی اکثرا در طی زمان خواب ترشح می شوند.

 

- در مراحل اولیه استفاده از دستگاههای متحرک بویژه پلاکهای متحرک ، تکلم بیمار ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد و نیاز به مدتی زمان خواهد بود تا موقعیت زبان با دستگاه ارتودنسی تطابق لازم را بدست آورد. فعالیتهایی  مثل خواندن کتاب با صدای بلند یا صحبت کردن در طی مدت زمان استفاده از دستگاه می تواند به تطابق سریعتر با دستگاه کمک نماید.

 

- در روزهای اولیه استفاده از پلاک ممکن است کمی افزایش ترشح بزاق و یا مزه پلاستیکی  احساس شود که  با استفاده منظم به سرعت حل خواهد شد.

 

- شما ممکن است در حین فعال سازی دستگاه دچار کمی ناراحتی و یا درد مختصر شوید که معمولا ظرف ۲-۳ روز بهبود خواهد یافت. استفاده مداوم از دستگاه باعث خواهد شد که این مشکل سریعتر برطرف شود و در صورت عدم استفاده  مناسب از دستگاه، ممکن است قرار دادن مجدد آن دردناک و حتی غیر ممکن  شود.

 

-از بازی کردن مداوم زبان با دستگاه خودداری نمایید.

اطلاعات تماس

Copyright © 2017 Plusnet.ir Industries All Rights Reserved.