ارتودنسی با کشیدن دندان

در مواردی ممکن است چاره ای جز کشیدن دندان برای برطرف نمودن ناهنجاریهای دندانی - فکی وجود نداشته باشد که ازجمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه دندانهایی در ارتودنسی کشیده می شوند؟ 

در صورتیکه سیستم دندانی بیمار سالم و دندانها فاقد پوسیدگیهای شدید باشند دندانهایی که بطور معمول در ارتودنسی کشیده می شوند اولین آسیاهای کوچک ( دندان پشت نیش یا دندان شماره ۴ ) خواهند بود. در مواردی ممکن است دومین آسیاهای کوچک ( دندان شماره ۵ ) با صلاحدید متخصص ارتودنسی کشیده شوند. در مواردی نیز ممکن است یکی از دندانهای جلویی  ( انسیزور ) فک پایین خارج شود.

تحت بعضی شرایط خاص ممکن است متخصص ارتودنسی دندانهای دیگری را با توجه به وضعیت موجود در دهان بیمار خارج نماید.

نکات مهم در مورد ارتودنسی با کشیدن دندان

فضاهای باقیمانده  بعد از کشیدن دندان با دستگاههای ارتودنسی بسته خواهند شد و از این جهت نگرانی نداشته باشید. ضمنا کشیدن دندانها تاثیری در تکلم و جویدن شما نخواهد گذاشت و هر انسان با داشتن حتی ۲۰ دندان دردهان می تواند تمام  اعمال دهانی و فکی مورد نیاز خود را انجام دهد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که دندانهای نیش را حتی در صورت بیرون زدگی و یا خارج از قوس بودن نباید خارج نمود. این دندان با توجه به آناتومی مناسب، محل خاص قرار گیری در قوس فکی، ریشه قوی و بسیار محکم و داشتن نقش مهم در هدایت حرکات فکی به هیچ عنوان نباید کشیده شود مگر در موارد نهفتگی بسیار شدید که نتوان با ارتودنسی این دندان را به محل اصلی آن منتقل کرد.

بدلیل پیچیدگی های خاص درمان ارتودنسی با کشیدن دندان که شامل انتخاب دندان مناسب، تعداد آنها ( چند دندان کشیده شود؟ )، ایجاد روابط مناسب دندانی بعد از بستن فضاها،  توازی ریشه دندانها بعد از بستن فضا و ملاحظات دیگر توصیه می شود این نوع  درمان ها حتما نزد متخصص ارتودنسی انجام شود.

ویدئوی نحوه بسته شدن فضا ی حاصل از کشیدن دندان در طی ارتودنسی ثابت 

نمونه ای از بیمار درمان شده با کشیدن دندان

اطلاعات تماس

Copyright © 2017 Plusnet.ir Industries All Rights Reserved.