ردیف نمودن دندانها با ارتودنسی یا طرح لبخند؟

امروزه با توجه به نگرانی بیماران نسبت به ظاهر سیمها و براکت های ارتودنسی ، همچنین طول مدت درمان ارتودنسی ، تبلیغات گسترده ای در مجلات ، روزنامه ها  و فضای مجازی تحت عناوینی مثل ارتودنسی سریع، ردیف نمودن دندانها در یک جلسه ، ارتودنسی با لیزر ، ردیف نمودن دندانها بدون سیم و یا درمان طرح لبخند جهت ردیف نمودن دندانها و ... صورت می گیرد . در این روش دندان پزشک با تراش قسمت های بیرون زده دندانها و اضافه نمودن مواد همرنگ دندان ( کامپوزیت ) به نواحی تو رفته دندانها و یا تراش  سطح بیرونی دندانها و ونیرکردن آنها با کامپوزیت ( مواد همرنگ دندان ) یا سرامیک ( لامینیت ) وحتی در مواردی تراش کامل دندانها و روکش نمودن آنها اقدام به ردیف کردن دندانها با این اقدامات ترمیمی می کنند .

 

          

 

توجه نمایید که این روش تنها در صورتی پیشنهاد می شود که بیمار به هیچ                 

عنوان خواهان درمان ارتودنسی نباشد و نا مرتبی دندانی بسیار جزئی در حد

 1تا mm2  که همراه  با ترکها و پریدگیهای دندانی ، بدرنگی دندانها و یا

پوسیدگی باشد .

 

نمونه ای از بیمار درمان شده با درمانهای ونیر که اکثر دندانها تراشیده شده و نامرتبی آنها با 

روکشهای سرامیکی اصلاح شده است. 

 

در مواردی که نامرتبی دندانهای شما از حالت بسیار جزئی به سمت متوسط و شدید برود این درمانها ممکن است عواقب و صدمات جبران ناپذیری به دندانها ی شما وارد نماید از جمله :

1) تراش زیاد وصدمه به دندانهای سالم وحتی در مواردی نیاز به  عصب کشی دندانها ی سالم

2) امکان تغییر رنگ مواد همرنگ با گذشت زمان و یا پریدگی آنها که نیاز به تعویض و ترمیم مجدد دندانها و صرف هزینه بالا خواهد داشت .

3) امکان ایجاد پوسیدگی و یا التهاب لثه در زیر دندانها ی ترمیم شده و یا زیر روکشها ی دندانی

از بیماران عزیز خواهشمندیم که قبل از تصمیم گیری در مورد اقدام به این روش ها حتما با متخصص ارتودنسی مشورت نمایید .ضمنا موارد گفته شده به معنی رد کردن نفس درمانهای زیبایی در دندانپزشکی نیست و خود متخصص ارتودنسی شما ممکن است در صورت  مشاهده فرم نامناسب دندان ها ، پوسیدگی های زیاد ، بد رنگ بودن دندان ها و یا عدم تناسب سایز دندانی در پایان درمان ارتودنسی به شما توصیه به انجام درمانهای زیبایی جهت افزایش زیبایی لبخند و حصول زیبای عالی دندانهای شما بنماید  ولی به صرف تنها وجود نامرتبی دندانها اینگونه درمانها به هیچ عنوان جهت ردیف نمودن دندانها توصیه نمی شوند.

اطلاعات تماس

Copyright © 2017 Plusnet.ir Industries All Rights Reserved.