انجام ارتودنسی ثابت فقط نزد متخصص

به دلایل زیر درمان ارتودنسی با سیم را حتما نزد متخصص ارتودنسی انجام دهید:

۱) در طی دوره دندانپزشکی عمومی در مورد درمانهای ارتودنسی ثابت هیچگونه آموزشی به دندانپزشکان عمومی داده نمی شود و اصولا این درمان در حیطه فعالیت دندانپزشکان عمومی نه در ایران و نه در سایر کشورها قرار داده نشده است.

۲) با دوره های کوتاه حتی چند ماهه ارتودنسی که توسط بعضی اشخاص و یا موسسات  و بدون مجوز انجمن ارتودنسی ایران تشکیل می شود امکان فراگیری جامع ارتودنسی وجود ندارد زیرا این فراگیری باید در طی دوره درمان چند ساله بیماران و با راهنمایی اساتید خبره دانشگاهی صورت گیرد.

۳) ارتودنسی جزو مهمترین تخصصهای دندانپزشکی در سراسر دنیا می باشد. در کشور ما نیز قبولی در این رشته تخصصی مستلزم حضور دندانپزشکان عمومی در آزمون دستیاری دندانپزشکی و کسب رتبه بسیار عالی جهت ورود به این رشته می باشد. در طی دوره تخصصی ۳ یا ۴ ساله ( علاوه بر دوره  ۶ ساله دندانپزشکی ) دانشجوی دوره تخصصی ارتودنسی تعداد زیادی بیمار را زیر نظر اساتید برجسته این رشته در طی دوره تحصیلی خود درمان می کند و با پیچیدگی های خاص درمان ارتودنسی آشنا می شود.

۴) درمان ارتودنسی تنها صاف نمودن دندانها با سیم نیست و ملاحظات بسیاری از جمله طرح ریزی مناسب درمان، ایجاد روابط صحیح دندانی در پایان درمان، ایجاد زوایای مناسب دندانها و ریشه آنها جهت عملکرد مناسب سیستم دهانی و فکی و جلوگیری از برگشت مجدد ناهنجاری، عدم انجام درمانهای آسیب رسان و صدمه زننده به بیمار در طی این درمان باید مد نظر قرار گیرند.

 

نحوه افتراق متخصص ارتودنسی از دندانپزشک عمومی

در مشخصات مطب، کارت و یا تابلوی متخصص ارتودنسی حتما عبارت متخصص ارتودنسی و یا دارای بورد تخصصی ارتودنسی قید شده است. توجه شود که قید لغت جراح دندانپزشک همراه با عباراتی نظیر دارای مدرک Master یا فلوشیپ ارتودنسی از کشورهای مختلف، دارای مدرک ارتودنسی از جهاد دانشگاهی، عبارت مخصوص یا مختص ارتودنسی، دارای گواهی ارتودنسی از کشور ... هیچکدام نشان دهنده متخصص ارتودنسی بودن دندانپزشک نیست. شما می توانید با مراجعه به وب سایت انجمن ارتودنتیستهای ایران و یا بانک ارتودنتیستهای ایران نسبت به متخصص بودن دندانپزشک خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتیکه نام دندانپزشک شما در لیست فوق نبود می توانید با منشی انجمن ارتودنسی با شماره ۰۲۱-۸۸۲۸۸۳۶۸ تماس حاصل نمایید و از متخصص بودن دندانپزشک خود اطمینان حاصل نمایید. 

اطلاعات تماس

Copyright © 2017 Plusnet.ir Industries All Rights Reserved.